Powered by Blogger.

Wednesday, November 24, 2010

Rasa Tak Puas Hati...................

Salam kat kawan-kawan dan pembaca sekalian sekiranya korang membaca.......hehehehehe...

Ni nk cerita pasal taraf hidup yg semakin meningkat.......kesan utama kepada pengguna yg berpendapatan rendah macam aku (BUDAK PEJABAT).....Kenapa kerajaan tak mengkaji or saja tak nak mengkaji semua ni....Yeala....dia tak terasa sangat dan tak terasa langsung kenaikan harga barang dan keperluan.....(dia org makan orang bayar)kita makan kita bayar....yang terasa kita la.....
Hari ni...aku layan Paper.....baca2...tengok satu keratan menyatakan gaji PM naik ...dari 18k ke 22k sbln dan kunco2 dia naik la gaji...biasalah...kalo org atas naik gaji...yang bawah mesti naik...Yang paling bawah (ada dia kisah).....naik gaji macam mana pun..dia orang takde kesan sangat....

Bila bertanya pasal bonus......kerajaan tak de duit......bila buat projek mega bentang dlam parlimen dan bajet..bila di pertikaikan...laju jea bertukar topik....Duit projek mega bukan dari duit kerajaan ....bila diperiksa.....duit yang digunakan untuk projek mega....adalah duit rakyat...
Rakyat sekarang bukan bodoh la....apakah salah nya kalo naikkan gaji penjawatan awam sekali..............ni tak...swasta yang dapat lebih tempias dari PM.....bentang bajet takde nak membantu penjawat awam...semua nak menyusahkan penjawat awam...tanpa penjawat awam...siapa lah dia orang dan kerajaan sekarang ni..........

Aku pun malas nk cerita panjang...............bersambung nanti....

3 ulasan:

diana said...

macam mana la nasib kita nanti kan..
takut melarat macam negara ndonesia je..pemimpin makan hasil rakyat..
rakyat nak mintak sikit pun tak dapat..

abad said...

Diana~betul tu....keuntungan pemimpin ambik..rakyat nk makan apa pasni....sama2 kita fikirkan....

Anonymous said...

Hi, i just want to say hello to the community