Powered by Blogger.

Wednesday, March 20, 2013

INFO DAN PANDUAN


  • Awas!!! Taktik perompak yg baru. Dtg umah ckp suami suruh ambik brg. Bila tanya brg apa, dia ckp ssh nak bgtau, tp suami dh gtau letak kt mn. Sib baik si isteri masuk bilik call dlu suami tanya. Suami ckp x de pun suh ambikk brg. Isteri pun dh gabra, sib baik pandai cover bgtau perompak tu suami dh otw balik rumah, suh perompak tu tunggu. Pastu, apalagi...lari la si perompak tu..yg menakutkan bukan sorg jer..rupanya ramai lg yg menyorok kt tepi pagar dan atas kete..Sila pesan kt anak2 uols, jgn buka pintu pd org yg x dikenali.. Sama2 hati2 ok..
    SILA SHARE KEPADA RAKAN-RAKAN ANDA~~
    Awas!!! Taktik perompak yg baru. Dtg umah ckp suami suruh ambik brg. Bila tanya brg apa, dia ckp ssh nak bgtau, tp suami dh gtau letak kt mn. Sib baik si isteri masuk bilik call dlu suami tanya. Suami ckp x de pun suh ambikk brg. Isteri pun dh gabra, sib baik pandai cover bgtau perompak tu suami dh otw balik rumah, suh perompak tu tunggu. Pastu, apalagi...lari la si perompak tu..yg menakutkan bukan sorg jer..rupanya ramai lg yg menyorok kt tepi pagar dan atas kete..Sila pesan kt anak2 uols, jgn buka pintu pd org yg x dikenali.. Sama2 hati2 ok..

SILA SHARE KEPADA RAKAN-RAKAN ANDA~~
    Awas!!! Taktik perompak yg baru. Dtg umah ckp suami suruh ambik brg. Bila tanya brg apa, dia ckp ssh nak bgtau, tp suami dh gtau letak kt mn. Sib baik si isteri... masuk bilik call dlu suami tanya. Suami ckp x de pun suh ambikk brg. Isteri pun dh gabra, sib baik pandai cover bgtau perompak tu suami dh otw balik rumah, suh perompak tu tunggu. Pastu, apalagi...lari la si perompak tu..yg menakutkan bukan sorg jer..rupanya ramai lg yg menyorok kt tepi pagar dan atas kete..Sila pesan kt anak2 uols, jgn buka pintu pd org yg x dikenali.. Sama2 hati2 ok..

    SILA SHARE KEPADA RAKAN-RAKAN ANDA~~

5 ulasan:

Mohd Ridzwan Abdullah said...

peringatan yg baik...kt kwsn umah wan pun mcm2 kes jadik lebih krg mcm ni.

Badren Awang said...

kena berhati-hati selalu

Zana Hassan said...

info menarik..thanks abab :)

Seri Bahasa said...

pati dan dadah punca utama kenaikkan kadar jenayah di malaysia...tapi heran pati di malaysia keadaannya terlalu serius tak macam negara asean yang lain...

Badren Awang said...

PATI d malaysia ssh nak habak..dia mcm cendawan..