Powered by Blogger.

Monday, June 14, 2010

SeDaR Lah Diri

Sebagai manusia kita harus sedar siapa diri kita...tidak semestinya orang akan suka kat kita dan tidak semestinya kita yang terbaik bagi dia orang...setiap saat kita kena sedar siapa diri kita pada pandangan mereka.....memang kita memerlukan seorang teman yang istimewa dan yang bujang tentu nak kawen ....yang dah kawen pun tentu mencari teman atau kawan yang teristimewa untuk kehidupan seharian...tanpa seorang kawan atau teman...kehidupan seseorang tentu tidak lengkap...walaupun yang dah berkawen....kawan insan yang kedua bagi yang telah berkawen....kerana dia orang pengubat duka semasa kita bekerja...tempat kita bertanya bila ada masalah semasa bertugas dan keliru dengan keadaan dunia....
tetapi setiap kali kita berkawan tentu ada batasnya....YANG DAH KAWEN KENA SEDAR YANG DIRI kORANG DAH ADA TANGUNGJAWAB ..
dan yang belum berkawen pun ada batasnya.....tak salah untuk kita mencintai teman atau kawan(yea ke?)..Berkawan biar seribu,bercinta biar satu....(betul ke?)


(Gambar hiasan semata-mata tiada kaitan dengan dengan kisah aku)

Setelah sekian lama berkawan akhirnya
Hati terluka dengan kata2 seorang kawan
A(bkn nama sebenar): awak dah ada isteri dan tanggungjawab..apa salah saya berkawan dengan orang yang masih single dan tiada beban dan tanggungjwab yang hendak dipikul...

salah kah aku menjadi seorang kawan......?
salah kah aku menjadi seorang sahabat yang sejati mu selama ini?
salah kah aku mengenali diri mu?
salah kah aku untuk cuba memahami hati seorang sahabat sejati ku?

Kenapa sebelum ada sahabat yang sorang lagi datang ko tak nak berterus terang?(poyo)
dan kenapa baru sekarang kawan berubah?

Itu lah dunia yang patut aku lalui selama aku mengenali seorang sahabat...(kawan)
aku sangka ko faham perasaan kawan...tapi tidak...ko lebih pentingkan orang yang ko baru kenal..dari kawan yang mula sama2 susah...

Apa pun :ThanksQ my friends
aku akan menyedari diri aku setiap kali aku bangun dari tido..

9 ulasan:

NaNaJoe said...

sangat sedih kalo diingtkan pasal kawan ni..
pape pon abad ade kwn mcm nana kan?
hehhee~
xpe2...
nana pon da alami da kes2 mcm ni.. hehhe~

iGNpenjara said...

kes ni lama berlalu...baru sekarang abad luahkan ...
alhamdulillah nana ada jadi sahabat abad...ThanaksQ

alinac lover said...

adik manis pon pnh rasa gtu~

:(

xpe meh geng ngn kite lak ek~

today kiter x shat~

abad said...

thanksQ sudi jadi kawan abad....

NaNaJoe said...

u r welcome abad~ :)

lubleypya said...

just let it go tho its hard to forget. u deserve better friend than that :)

abad said...

thanksQ

abad said...

thanksQ

BaizuraShahar said...

Setiap yang berlaku pasti ada reason disebaliknya...keep going!!!